بررسی و تحلیل محتوی درس 7 و 8 مطالعات پایه هشتم

بررسی و تحلیل محتوی درس 7 و 8 مطالعات پایه هشتم

باسمه تعالی

بررسی و تحلیل محتوی درس 7 و 8 مطالعات پایه هشتم                  فرم شماره 1

تهیه کننده : فاطمه خادمی   پرسنلی : 71115197 استان لرستان شهرستان بروجرد

پیشنهاد اصلاحی

اشکالات و نواقص

اجزاء درس

- عناصر ارتباط 5 مورد است: فرستنده – گیرنده – پیام – وسیله ارتباط  - اثر یا بازخورد.

- بهتر است به صورت تفکیکی به شرح ذیل آورده می شد.

1-زبا 2 ابزارهای چاپی 3- ابزارهای الکترونیکی ، با مثال برای هر کدام

همه جوامع وسایل ارتباطی فراوانی روبرو شده است که

 این وسایل بر همه جنبه های زندگی تاثیر گذاشته است در زیر نمونه هایی از وسایل ارتباط جمعی آورده شده است که بعضی  از محاسن و معایب هر کدام در کنارشان مشاهده می شود

الف. درس هفتم:عناصر ارتباط به سه مورد اشاره کرده است

ابزار رسانه : ابزار های رسانه را درهم نوشته شده

 

 

---------------------------------------------------

ب.درس هشتم: در سطر یک درس کلمه انقلاب و اسامی قلمبه سلمبه برای دانش آموز پایه هشتم سنگین و غیر قابل هضم است.

 

محتوا

معمولا تصور از چاپارخانه مرکزی که پیک هایی چالاک هستند با اسبهایی ورزیده که در چاپارخانه ها از این اسبها تغذیه و مراقبت می شود بستن گاری به اسبان سرعت آنها را در راهها کم می کند باید تصویری از یک شخص با یک اسب در حال تاختن با سرعت زیاد را نمایش می داد.

----------------------------------------------------

باید تصویری را نشان دهد که اثرات خشونت بازی های رایانه ای را نمود دهد.

الف. درس هفتم:تصویر مربوط به چاپار و پاپارخانه

 

 

 

 

------------------------------------------------------

ب. درس هشتم: صفحه 45 تصویر کودکی را نشان می دهد که معتاد به رایانه و بازی های رایانه ای است.

تصاویر

هر کدام از وسایل ارتباطی در شرایط و موقعیت زمانی دوران اختراعشان انقلابی به حساب می آمده اند.

فعالیت صفحه 39 مناسب نیست یا نابجاست

فعالیتها

---------------------

صفحه 46 کل سوالات یا فعالیتها مختص همه دانش آموزان ایران نیست

به کار ببندید

بهتر است تصویر نزدیکتر باشد تا اشیا به راحتی قابل رویت و مقایسه باشند.

صفحه 40  با توجه به هدف تصویر موزه که سیر تحول را می خواهد نمایش دهد واضح نیست

برای مطالعه

زمانی طولانی است که بهتر است سقف سال را کم و کمتر کرد.

40 سال بعد را برسی کنید

کاربرگه

استفاده از رسانه ها در جهت آموزش و تعلیم علوم قرآنی و .....

با نوجه به اینکه هدف از درس مطالعات در نظر گرفته شدن چهار عنصر : خدا – خود – دیگران – محیط استبهتر است در استفاده از رسانه ها نزدیکی و قرب اللهی در نظر گرفته شود

اهداف

 

 

سایر موارد

 




:: موضوعات مرتبط: آموزشی-تربیتی , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی و تحلیل محتوی درس , مطالعات اجتماعی , پایه هشتم , اجتماعی ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : روزبهانی
تاریخ : چهار شنبه 6 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: